For mange iPHone anmeldelser

Han sad i sofaen, og læste endnu en iPhone anmeldelse på sin laptop. Han havde en slags afhængighed af anmeldelser af nyt it-grej, mobiltelefoner og elektroniske gadgets. Denne iPhone anmeldelse var kun den femte i rækken, og formentlig ikke den sidste. Han havde præsteret at læse 36 anmeldelser af sin laptop, inden han købte den, selvom han ikke selv holdt styr på denne anmeldelses-statistik.

Det forunderlige ved denne afhængighed var imidlertid, at den ikke handlede om at blive klogere på det anmeldte produkt, og den handlede heller ikke om at høre andre brugeres gode og dårlige erfaringer med produktet. Selvom han ikke var fuldstændig bevidst om det, var beslutningen om at købe et produkt allerede truffet i hans hjernevindinger, inden han læste den første anmeldelse. Hans ubevidste hjernes logik krævede bekræftelser på det fornuftige i beslutningen, inden den kunne overbevise hans bevidste del af hjernen om at foretage selve købet.

Således havde hans hjerne også allerede valgt at købe den nye iPhone, selvom han langt fra var færdig med at læse iPhone anmeldelser. Han var stødt på et par utilfredse brugeres anmeldelser, så nu var han nødt til at læse mindst fem positive anmeldelser, for at genoprette balancen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *